Bonjour!

Nå nu är det jävlart i mig dags för det första blogginlägget som handlar om Frankrike, jag börjar ha gode dåligt samvete kan jag säga! Jag tog lite bilder från boendet idag och då en bild säger mer än 1000 ord så kan jag ju starta med några tusen ord i form av bilder, helst med tanke på hur efter jag ligger med bloggandet!

Här är en bild på mitt rum:


Här är en bild på min tjeckiske lägenhetskamrat Viktor i sitt rum:



Här är handfats- och duschrummet:



Toaletten finns i ett litet minirum bredvid duschrummet, det är faktiskt ganska smart och praktiskt att ha det så har jag märkt! Här är den:



Här är vårt ganska fina men, för tillfället relativt tomma, kök:



Här är köket från fönstren sett:



Vår kokvrå såg man ju lite av där men här kommer en close up. Vårt lilla, men naggande goda(?), kylskåp syns också på bilden:



Här har dte lagats mycket mat under den korta tiden faktiskt, vi har varit riktigt seriösa med maten, allra helst då Viktor gärna lagar mat även på lunchen(!). Vi har ju iofs ingen micro så det är ju rätt vettigt att laga mat för att slippa
fil och bagge (baguette) varje lunch!

Här är en bild på vår mathylla:


 
Tyvärr kan man inte se någon bagge där för de åt vi upp i morse!

Här är en bild på vårt klädskåp där det uppenbarligen också finns en hel del vatten och tomma vattenflaskor:



"So now you've seen my crib: my room, my kitchen, my cars, my motorcycle, my pool and my basketball field, now its time you get outta here!"

Här näst väntar lite bilder från Troyes centrum, Parisbilder och lite historier om t.ex. en fest med gratis öl som skolan bjöd på! Eller det kanske inte var så mkt mer att säga om den saken men ballt var det kan jag lova!

À la prochaine! (Vi hörs senare!)





Kommentarer
Postat av: anders

skumt det såg ut att ha OSB skivorna nakna så där mot ytterväggen.. de såg som inte färdigt ut.. skitsamma, väntar på ständigt på updates här uppe i norr där sommaren verkar ha fått ett abrupt slut lagom till jobbandet börjar. Du verkar ha de bra där nere ditt as =)

2009-08-13 @ 00:57:42
Postat av: henrik

ser ut som de glömt tapetsera

2009-08-13 @ 11:53:30
Postat av: Sara

O là là! J'aime beaucoup ta maison! La Maison et-elle grande?

2009-08-13 @ 20:05:00
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: Mattias

Je pense que il y a 54m^2, mais nous sommes deux personnes aussi :)

2009-08-14 @ 13:11:25
URL: http://baguettemattias.blogg.se/
Postat av: Mattias

"qu'il y a" menar jag naturligtvis ;D

2009-08-14 @ 13:52:58
URL: http://baguettemattias.blogg.se/
Postat av: Kebabdulla

I äkta MTV cribs-anda borde du ha visat innehållet i kylskåpet, och det skulle bara ha funnits öl och läsk i det.

2009-08-14 @ 16:03:44
URL: http://www.alltomkebab.se/
Postat av: Hanna

Bilder på dej då?

2009-08-14 @ 20:05:18
Postat av: Mattias

Bilder på mig sånt sysslar jag inte med ;) Neej men det kan nog komma bland Paris-bilderna inom kort!

2009-08-14 @ 23:50:05
URL: http://baguettemattias.blogg.se/
Postat av: Malin

vad roligt och se ditt crib! hoppas allt är bra.

2009-08-28 @ 10:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0