Efter 3 dagar i Frankrike

Nu börjar det allt bli dags för en uppdatering, för en del kanske det till och med står oklart om jag lever än eller inte! Det har i alla fall gått bra med rersan trots ett antal speciella händelser.

Den mest speciella händelsen hittills hände faktiskt i Sverige, jag satt på Arlanda och tog det lugnt i en soffa och allt var i sin ordning, hade väl 2 timmar till nästa flyg som gick mot Paris..  Allt var ju i sin ordning även på arlanda så trots relativt få besökare vid den tidiga timmen så fanns ju där en hel del säkerhetsvakter som gick omkring och stirrade bistert på alla, förmodligen relativt oskyldiga, resenärer. Så där sittande i min soffa, under diskret uppsikt av en kvinnlig säkerhetsvakt, letar jag efter en bok i handbagaget och hittar till min förvåning istället en kniv i ryggsäcken! Jag har alltså råkat packa ner en morakniv i handbagaget som egentligen skulle ner i den stora resväskan (för att det alltid kan vara bra med en kniv eller nått i den stilen, vilket visade sig vara lite fel i just denna situation) .

Så när jag hittade kniven så blev det ju såklart full fart på tankeverksamheten. "Vad ska jag göra?". "Ska jag gå till närmsta vakt och säga som det är?". Jag hade alltså haft med mig en kniv på planet från Luleå, så den hade ju redan gått igenom en säkerhetskontroll men jag var inte särskillt sugen på att testa lyckan i nästa säkerhetskontroll. Om jag hade lämnat den till närmaste vakt på arlanda fanns ju också en risk att ett litet helvete skulle bryta lös med frågor som "Hur i helvete har du fått med den där?!" och uppmaningar i stil med "Följ med här!". Lösningen blev alltså att jag gick in på en toalett, låste in mig, kollade efter eventuella dolda kameror, lindade in kniven(som turligt nog bara kostat 10 kr) i toalettpapper och sedan dumpade jag den i papperskorgen. För att ingen skule hitta den och få panik så täckte jag även över den med lite extra toalettpapper. Jag passade även på att föreviga den speciella händesen.



Det lustiga var att jag bara cirka 30 min efter att ha dumpat kniven inte kom igenom en sån metalldetektor trots att jag plockat av mig både bälte och alla andra prylar och pinnaler. Så då var det bara att ställa sig med armarna rakt ut åt sidorna och fötterna brett isär och hoppas att jag inte glömt en pistol eller något i bysxlinningen också! Skämt åsido så gick den kroppsvisiteringen ganska bra trots att jag fick ta upp mitt näsdukspaket ur fickan för noggrann kläm-inspektion av vakten.

Därefter gick dock resan fint och efter buss till Paris och därifrån tåg till Troyes blev jag upplockad av en relativt engelskrtalande fransman. Jag fick mina nycklar och blev introducerad för min nya rumskamrat Viktore från Tjeckien som för övrigt är en riktigt skön snubbe! Nåja jag får passa på att berätta om de senaste dagarnas vistelse i Troyes och lägga upp lite bilder på det i nästa inlägg för det här inlägget drog ju längden iväg lite på!

"I'll be backh!"

Kommentarer
Postat av: Sara

Helt sjukt att du kom igenom med den där kniven. Fast ibland får jag en känsla av att de koncentrerar sig så mycket på "vätskor" att de glömmer bort vapen.



Au revoir alors!

2009-08-02 @ 21:52:41
URL: http://djrnh.blogg.se/
Postat av: ros

Ojojoj, vilken grej :D Men tur att du är framme nu och att resan gick bra :)

2009-08-03 @ 01:29:16
Postat av: Hanna

hehehe du e king....

2009-08-03 @ 07:40:23
Postat av: Malin

haha det där var ju sjukt! att du sen lindade in den i papper också som ett mordvapen var ju grädden på moset :P

2009-08-03 @ 15:59:31
Postat av: Anders

känns ju tryggt att dom släpper igenom moraknivar men inte vattenflaskor i säkerhetskontrollen.. . Jag å Joel drar till norge ett par tre dar så jag vill se bilder på hur du har det när jag är tillbaks ;)

2009-08-03 @ 16:30:12
Postat av: Josefine

hahahaha!



Men det har farsan lyckats med en fickkniv också! :P Men tur du hade att du inte blev misstänkt terrorist då iaf ;)

2009-08-05 @ 19:21:45
URL: http://norrlandinyourface.blogg.se/
Postat av: Anonym

rädd för små knivar ...;)

2009-08-12 @ 20:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0