Besök+Lov

I förra veckan(veckan efter disneylandhelgen, här försöker man hålla på kronologiska ordningen minsann!) fick jag besök av mamma och pappa mån-tors, riktigt trevligt! De kom med massor av grejer till mig och jag fick också behålla en liten resekaffebryggare de hade med sig, egentligen "min" från min numera uppsagda lägenhet faktiskt.

Vi hade det trevligt och jag var och visade dem runt lite här runt området där vi bor och nere på stan där vi kollade in den stora katedralen och gick på stan och shoppade, de hittade sig varsitt par skor så nu ska det skrytas om att "Vi har varit och handlat lite skor i Frankrike en sväng bara.." kan jag tro!

När vi var på stan så köpte jag och pappa varsin russinbulle och så satte vi oss alla utanför bageriet och käkade. Efter en stund kom plötsligt en bartender/kypare och frågade vad vi ville ha, då visade det sig att stolarna inte tillhörde bageriet utan en närliggande bar, så mitt vad det var så satt vi där med varsin öl till våra russinbullar, om än inte så nödvändigt så var det gott och kul i alla fall!

Här är en bild på mamma och pappa i ett höstigt Troyes med halvt avlövde aspar:



Nu har vi en veckas lov, till och med nästa tisdag för min del, det känns riktigt skönt! Jag har varit ledig sedan efter en halvdag i lördags och efter att ha blivit ledig så sov jag två sjukt långa nätter som båda låg omkring 13 timmar, har känt mig ruskigt fräsch efter det!

Nu under lovet har jag planerat att mest vila upp mig och också plugga en del, detta eftersom jag varit lite trött och sliten på sistone men också har en del att göra. Det har gått väldigt bra med den planen såhär i början, jag har fått en hel del gjort samtidigt som jag fått chansen att vila och det är en väldigt skön känsla att saker blir gjorda fast man samtidigt vilar lite! Distansstudier hade nog varit en sjukt bra sorts studier för mig, för varje års pluggande blir jag mer och mer övertygad. Huuvva vad jobbigt det är att gå på sega föreläsningar på opassande tider och till på köpet är de för det mesta ganska döfödda! Tacka vettja att kunna lägga upp det själv och jobba när man vill! Nu har jag ju dock mindre än ett års normala kurser kvar innan examensarbetet så det ska man ju lätt fixa! Haha här blev det visst ett sidospår av nått som liknar filosoferande över livet, ska föröka hålla mig till sak nu!

Kanske far på någon liten resa någonstans i veckan/helgen om jag får tid över, men risken är att det känns för hetsigt!

Idag har varit en riktigt härlig dag, omkring 16-17 grader och sol, for med cykeln och käkade lunch på McDonalds idag för första gången här. När jag cyklade dit upptäckte jag flera bra klädaffärer ganska nära där vi bor, hittade en riktigt billig Ripcurl-tröja om man jämför med i Sverige, det var precis en sån tröja som jag varit ute efter. Det sjukt irriterande med tröjan var att Medium var lite för liten och Large lite för stor, båda gick precis att ha men blev lite fula på varsitt sätt.. Vi får se om jag ändå köper Large, hoppas att den krymper lite i tvätten och så får jag kanske försöka lägga på mig några kilo muskler...

I övrigt har jag nästan lyckats göra en CAD-modell helt färdig idag, är väldigt nöjd över det! Jag har även diskuterat rävungars hemligheter och nödvändigheten av att träna upp bläckfiskungar i massagesyfte.

 

”LEEEV å mååå!” som Patrik från Pite hade sagt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0