Detta har hänt: september + oktober

Oj oj oj blogg-comeback skulle man nästan kunna säga, det är en storslagen dag idag! Det blev ju lagom hektiskt efter att det förra inlägget skrevs, idrottandet och de tätkommande festerna och aktiviteterna fortsatte som vanligt men sen tillkom de "riktiga kurserna" vilka som väntat var en hel del mer franskspråkiga än vad kurskatalogen ville påstå.. Så det har blivit en hel del jobb för att börja hänga med i kurserna just på grund av språket men nu börjar det flyta på bra känns det som!

Förutom franska läser jag nu:

Computing Basics - Programmeringskurs, algoritmer och C-språket (hoppas att C kommer snart, än är det då bara algoritmer och åter algoritmer!)

CAD- Geometric modeling - 3D-modelleringskurs

och

Production system design - Hur man ska lägga upp produktionssystem, i vilken ordning maskiner och processer ska köras i en fabrik.

Att sedan min laptops hårddisk kraschade för omkring 3 veckor sedan hjälpte mig inte direkt i min hektiska situation, där jag verkligen hade annat att göra än att börja bråka med Acer-frankrike, Elgiganten och ett försäkringsbolag, samt försöka fixa kartonger och grejer för att skicka in datorn med mera. Det löste sig i alla fall tillslut men det var också besvärliga 2 veckor att jobba med kurserna utan en dator, lite som att jobba i sirap var det!

Nåja nu har jag i alla fall en dator igen och börjar komma igång bra med att hänga med i babbliga franska föreläsningar!

Trots att det här inlägget kanske kan låta negativt så har jag absolut inte haft det dåligt här! På "jobbsidan" har det verkligen varit lite surt där ett tag på grund av allt jag nämnde ovan, men på fritiden har det varit bra. Här händer det alltid något kul varje dag och alla "frassar" och erasmus-studenter man lärt känna är verkligen kanon, ruskigt kul och sköna personer!

En av mina grannar:



Han är en jäkel på att skriva, men verkar lite väl gammal för att vara student. Lite skrytsam är han nog också, känns som att han överdriver när han berättar om sin ungdomstid på internatskola...

Jag har också haft en förkylning med hosta och snuva som jag lyckats missköta ett par veckor så att den alltid tenderat att komma tillbaka om och om igen. Men nu har jag skärpt till mig och den ska snart vara borta för gott är planen! Vill komma igång bra med träningen igen men måste hålla mig i skinnet både med fester och träning, det är inte det lättaste men nu är jag en obeveklig tråkmåns tills jag är helt bra!

På måndag kommer mamma och pappa och hälsar på några dagar, de ska sova i mitt rum för det finns plats, det ska bli trevligt, de tar också med sig lite saker från Sverige som jag önskat mig!

Man saknar verkligen alla polare i Lule! Över jullovet är jag i alla fall hemma 17:e dec till 5:e januari, blijetterna är bokade. Det kan nog bli att man tar sig en eller annan Koff och en eller annan bastu då...

Nu måste jag börja sova lite, imorgon 06:45 bär det av mot ett Halloween-pyntat Disneyland över dagen, det kan nog bli en kanondag! 40 Euro för Troyes-Disneyland tur-och-retur + åkband är ett ruskigt bra pris de fixat, bara åkbandet kostar normalt 45 euro!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA

å du e faktiskt jävligt sämst på att uppdatera bloggen!

2009-10-22 @ 18:26:34
URL: http://hannaguldfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0