Dags att uppdatera!

Hej, hej det var ett tag sen! Det har varit väldigt hektiskt på sista tiden med väldigt mycket fester, franskapluggande, resor och även en kurs som heter Project Management att hålla reda på. Fördelen är ju förstås att jag haft väldigt kul och samtidigt gjort bort 10 högskolepoäng av 30, redan innan den riktiga terminen har startat, dock är det ju bland annat boggen som har blivit lidande! Nu är "the pre-semester" avklarad så vi har 1 vecka ledighet under fransmännens nolleperiod, nästa vecka börjar den riktiga höstterminen.

Just nu har jag drabbats av en liten förkyning med halsont men feber har jag klarat mig undan än så länge! Om det inte vore för detta faktum hade jag inte heller nu haft tid med bloggande för självklart är det ju fester på G även idag då detta är en del av den franska nollleperioden. Lite synd är det ju att man får banga några fester och inte heller kan träna då gymmet nu äntligen har öppnat! Dock går det inte alls någon nöd på mig, jag tycker faktiskt det är riktigt skönt att chilla hårt och spela lite WoW, dricka te, snacka med familjen i skype, skriva på msn med någon och se lite på "The Ultimate Fighter Season 1" som omväxling!

Här ska jag försöka sammanfatta en del av det som hänt den senaste månaden i kronologisk ordning med hjälp av en del bilder, vi får se hur långt jag kommer!

Den fösta helgen vi var här ville de ju såklart visa upp Troyes, vi var också in till Troyes centrum i slutet på förra veckan som en avslutning på franskakursen, här kommer lite bilder från detta!


Här är en bild på Viktor, Alasdair (Milkey) från Skottland och Florencia från Argentina i Troyes centrum, vi läser alla franska tillsammans:




Här är en till bild från Troyes centrum, precis som alla andra samhällen jag sett i Frankrike är det väldigt fint!




Här är en bild på den största och väldigt balla kyrkan i Troyes:



Det som gör den så ball är att den är så stor och att den har så mycket detaljer, den är svår att fånga på bild! Den påminner om porten till Mordor eller nått annat hämtat från Sagan om ringen på nått sätt, här kommer en liten close up på detaljrikedomen:



Här har vi en bild inifrån kyrkan(ursäkta för mobilbild!):



Och en till:



Och en liiiitnn till (-Jaaa!):



Okej det var Troyes det! Helgen därpå var det dags för 2 dagars resa till Paris! Trots att jag varit där 5 dagar för några år sedan ville jag självklart hänga på, dels för att man ville lära känna allt folk men mest för att jag älskar Paris, den stan är den bästa stad jag varit i. Det är svårt att förklara det måste nog upplevas!

Här är en bild på Alasdair (Milkey/Ringaren i Notre Dame):




Här hade jag lyckats hitta mig en högt eftertraktad sittplats för trötta ben mitt bland alla tjejer när vi chillade utanför Louvren! (Självklart efter att ha sett Mona Lisa och en hel del annat!)




Eiffeltornet var ju ett självklart stopp på Parisresan:



Det sjukaste ju helt klart vem man råkade på högst uppe i Eiffeltornet! Micke från Maskin-klassen i Luleå råkade vara där med några kompisar för de var och bilade runt i Europa, hur liten får världen bli?! Sjukt chockande och kul var det! Här är han i all sin prakt:



Sen var det dags för ett mål "gomat"!



Det var härliga dagar i Paris kan jag lova! Nu får jag allt ta och sluta för den här gången för att inte dräpa mina läsare! Jag återkommer förhoppningsvis snart för det är fortfarande en hel del jag inte hunnit berätta om, bland annat campingturen till sjön, ett besök på en vingård och vår grymma liftarresa till Le Mont Saint Michel på Atlantkusten!

Vi hörs!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilka fina bilder:) Va mysigt det såg ut i Troyes :D /ros

2009-09-04 @ 23:07:52
Postat av: Jackie

Hej! Läser att du har det bra och väldigt roligt i Frankrike! Toppen ju, verkligen roligt för dig! :) Har inte pratat med dig på väldigt länge så tänkte bara uppdatera om att sjukdomen är mer spredd nu tyvärr.. Så mår inte så jättebra för tillfället, vet heller inte hur länge detta kommer hålla.. =/ Puss o kram vännen och hälsa Frankrike från mig!

2009-09-11 @ 21:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0